آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

کتاب طراحی رشته لوله‌های درون چاهی نفت و گاز و اتصالات آن

افزودن به علاقه مندی
کتاب طراحی رشته لوله‌های درون چاهی نفت و گاز و اتصالات آن

نویسندگان: مهندس محسن رحمن - مهندس هادی نوری زادگان

ناشر: ایده نگار

درباره این کتاب:

از تجهیزات مهم و کلیدی در عملیات حفاری و استخراج نفت و گاز، لوله‌های جداری و مغزی می‌باشد. لوله‌های جداری ضمن اینکه نقش بسیار مهمی در فرایند حفاری و تکمیل چاه دارد در پایداری چاه بدلیل تفکیک وجداسازی سازندها و مجرای تولید در کاهش صدمات و آسیب‌ها نقش اساسی خواهند داشت. از سوی دیگر برای تداوم تولید و حفاظت لوله جداری با توجه به مشخصات و خورندگی سیال، طراحی و نصب لوله مغزی اجتناب ناپذیر می‌باشد.
مطالب شاخصی که در این کتاب بررسی خواهد شد کاربرد لوله‌های جداری و مغزی در چاه‌های نفت وگاز، اصول طراحی و برنامه لوله‌های جداری و مغزی، منشأ نیرو‌های وارد بر لوله‌ها و تعیین آن، عوامل و منشأ خوردگی لوله‌ها و روش‌های حفاظت از آن، استفاده از روش‌های محاسباتی و آنالیز عددی در تعیین استحکام لوله‌ها، عملیات راندن لوله‌ها، ویژگی‌های عملکردی لوله‌ها و اتصالات آن، معرفی اتصالات رایج و دامنه کاربرد آن خواهد بود.
مجموعه حاضر پیرامون رشته لوله‌های درون چاهی مورد استفاده در عملیات حفاری چاه های نفت و گاز تهیه شده است و شامل موضوعات طراحی، انتخاب و بکارگیری این تجهیزات حساس و استراتژیک می‌باشد.
هدف از تهیه این مجموعه جمع‌آوری و تأالیف اطلاعات موجود در زمینه طراحی رشته لوله‌های درون چاهی خصوصاً طراحی اتصالات آن می‌باشد که نقش بسیار مهمی در یکپارچگی ساختاری و قابلیت‌های نشت‌بندی رشته تکمیلی ایفا می‌کند.
جامع بودن این کتاب پیرامون موضوع طراحی برنامه لوله‌های جداری و مغزی با لحاظ به روز بودن روش‌ها و تکنیک‌های مربوطه بر اساس استاندارد‌ها، منابع و مستندات موجود از مشخصه‌های بارز این مجموعه می‌باشد.
این کتاب در همایش شرکت ملی نفت ایران به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شده است و اصول طراحی ارائه شده در آن دارای گواهی ثبت اختراع می‌باشد. هدف از تهیه این مجموعه، جمع‌آوری و تالیف اطلاعات موجود در زمینه طراحی رشته لوله‌های درون چاهی خصوصا طراحی اتصالات آن می‌باشد که نقش بسیار مهمی در یکپارچگی ساختاری و قابلیت‌های نشت‌بندی رشته تکمیلی ایفا می‌کند. علاوه بر این نکاتی که در خصوص خوردگی و حفاظت از لوله‌ها بیان شده است در سایر زمینه‌های پایپینگ نیز قابل استفاده است.

قـیـمـت : 30,000 تومان


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی