آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

هوشمند سازی مدارس

افزودن به علاقه مندی
هوشمند سازی مدارس

امروزه تجهیزات کمک آموزشی به عنوان ابزاری در دست اساتید و آموزگاران، تأثیری بسیار بزرگ در افزایش کیفیت آموزشی گذارده است و به سادگی می‌توان دریافت که مواردی از قبیل تدوین استاندارد‌های جدید، پیدایش امکانات ویژه، سادگی و راحتی هر چه بیشتر در حوزه کاربری و ایجاد جذابیت‌های خاص در تکنولوژی تجهیزات کمک آموزشی، فضای کلاس‌های درس را به کلی تحت تأثیر قرار داده است.
در حقیقت هدف استفاده از تجهیزات کمک آموزشی، حل مسائل و مشکلات آموزش از طریق بررسی و کنترل کلیه عوامل مؤثر در یادگیری و مجموعه اجزای تشکیل دهنده فرآیند آموزش است. از نظر جی.آر.گاس مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری های آموزشی، تکنولوژی آموزشی عبارت است از: طرحی سازمان یافته و استقرار یک سیستم یادگیری که از مزایای روش‌های نوین ارتباط جمعی و شیوه های جدید تدریس مانند استفاده از تجهیزات سمعی و بصری و کمک آموزشی بهره برداری نماید.
بسیاری از کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان با حرکت به سمت هوشمند سازی مدارس به ساماندهی بخش آموزش پرداخته اند. این امر باعث گردیده تا کشورهای در حال توسعه هم درصدد تجهیز مدارس به این تجهیزات هوشمند کننده باشند. پژوهشگران با توجه به روند هوشمندسازی مدارس به این نتیجه رسیده اند که در پایان سال 2015 در سراسر جهان از هر هفت کلاس یک کلاس دارای تجهیزات هوشمند کننده از جمله برد هوشمند و ویدئو پروژکتور می باشد.

** دسته بندی ویدئو پروژکتور هیتاچی
امروزه ویدئو دیتا پروژکتورها در موقعیتهای مختلفی ، به کمک کاربران شتافته و با بالا بردن بهره وری آموزشی ، جلسات و سمینارها نقش بسزایی در ارتقاء کیفی این گونه گردهمایی ها را داشته اند.
بطور کلی و عموما پروژکتورها به چند دسته کلی تقسیم میشوند :
* پروژکتورهای آموزشی
این دستگاهها بیشتر جهت استفاده در کلاسهای آموزشی و سالنهای جلسات متوسط و کوچک وعموما به صورت نصب سقفی و یا به صورت رومیزی استفاده میشوند.
* پروژکتورهای قابل حمل
این دستگاهها عموما وزن کمی دارند و از لحاظ ابعاد نیز نسبتا کوچک هستند.
* ویدئو پروژکتورهای چند منظوره
این دستگاهها هم قابلیت نصب و استفاده در سالنهای نسبتا بزرگ را دارند و هم در محیطهای آموزشی و هم سالن کنفرانس را دارا میباشند.
* پروژکتورهای Short Throw
این مدل دستگاهها از لنزهای Wide و یا آینه ای بهره میبرند و از فاصله بسیار نزدیک تصویر را تشکیل میدهند. کاربرد این نمونه پروژکتورها در محلهایی است که مشتری میخواهد سایه کمتری روی پرده نمایش ایجاد شود و یا به صورت Back projection استفاده میگردد.
** برد هوشمند چیست و چه کاری میکند؟
برد هوشمند به طور کلی یک صفحه نمایش بزرگ است که از طریق ویدئو پروژکتور تصویر کامپیوتر را دریافت میکند و این تصویر را هوشمند میکند.
هدف از استفاده این محصولات، افزایش کیفیت و سرعت آموزش و ایجاد تمرکز در جلسات آموزشی به واسطه حضور مدرس در جلوی برد هوشمند و ایجاد یک فضای کاملا تعاملی است.
از دیگر محاسن این محصول کمک به تولید محتوای الکترونیکی و ایجاد جذابیت برای نفرات حاضر در جلسات آموزشی است.
- انواع تکنولوژی در بردهای هوشمند وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:
مادون قرمز ، الکترو مغناطیس ، اولترا سونیک و ...
** مدرسه هوشمند (Smart School)
مدرسه هوشمند مدرسه‌اي فيزيكي است كه كنترل و مديريت آن، مبتني ‌بر فن‌آوري رايانه و شبكه انجام مي‌گيرد و محتواي اكثر دروس آن الكترونيكي و سيستم ارزشيابي و نظارت آن هوشمند است.
در چنين مدرسه‌اي يك دانش‌آموز هوشمند، با صرف وقت بر روي موضوعات به ‌شكل مستمر، منابع و قابليت‌هاي اجرايي خود را توسعه و تغيير مي‌دهد و اين نكته‌اي است كه به مسؤولان مدرسه اجازه مي‌دهد تا با توجه به تغييرات به‌وجود آمده و افزايش سطح اطلاعات دانش‌آموزان، آن‌ها را براي اخذ اطلاعات جديد آماده نمايند.
* هدف از ايجاد اين‌گونه مدارس عبارتست از:
- رشد همه جانبه دانش‌آموزان (ذهني ، جسمي ، عاطفي و رواني)
- ارتقاء توانايي‌ها و قابليت‌هاي فردي
- تربيت نيروي انساني متفكر و آشنا به فن‌آوري
- افزايش ارتقاء و مشاركت مردمي
** پیش‌نیازها جهت اجرای مدارس هوشمند
با توجه به اهداف مدرسه هوشمند و با توجه به نوع جهت‌گيري آن در تربيت دانش‌آموزان، به تجهيزات و امكاناتي نیاز هست كه در مدارس سنتي به آن نيازي نيست. اين تجهيزات شامل موارد زير است:
* تجهيزات سخت‌افزاري و شبكه که شامل:
- سرور
- رايانه شخصي به تعداد مورد نياز
- چاپگر و اسكنر
- تجهيزات Active / Passive شبكه
- پهناي باند متناسب براي شبكه WAN
* برنامه های نرم‌افزاری که شامل:
- وب ‌سايت
- نرم‌افزارهاي پايه
- نرم‌افزارهاي آموزشي چند رسانه‌اي
- نرم‌افزارهاي ساخت محتواي دروس
- نرم‌افزارهاي كاربردي
- نرم‌افزار اتوماسيون اداري
- تجهيزات تامين برق اضطراري

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق
تهران - خیابان سهروردی شمالی - خیابان قرقاول - پلاک 16 - طبقه دوم - واحد 5
خط ویژه : 42981-021
فکس : 88532151-021
ایمیل : Info@noavaran-eng.com
وب سایت : www.noavaran-eng.com


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی