آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

مدت تاخیر ثبت در دفاتر تجاری و نحوه نگاهداری از آن

افزودن به علاقه مندی
دفاتر از نظر مالیاتی، که قانون مالیات های مستقیم آن ها را " دفاتر قانونی " می نامد، به موجب ماده 95 قانون مزبور ، " عبارت است از دفتر روزنامه ( اعم از نقدی و غیرنقدی ) و دفتر کل موضوع قانون تجارت و یا دفاتر مخصوصی که وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان دفتر مشاغل ( دفتر درآند و هزینه ) تهیه و در دسترس مودیان قرار می دهد ".
تبصره یک ماده مذکور، تهیه آیین نامه مربوط به دفاتر و حساب اسناد و مدارک را، بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی گذاشته است. آیین نامه مزبور به نام " آیین نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر و حساب و اسناد و مدارک " در 28 اسفندماه 1367 تصویب و منتشر شده و مقررات آن شامل مودیان مالیاتی می باشد.

دفاتر قانونی
به موجب ماده 6 قانون تجارت ، هر تاجری به جز کسبه جزء مکلف است دفاتر ذیل را که دفاتر تجاری نامیده می شود، تهیه نموده و جهت حسن انجام امور تجاری در اختیار داشته باشد :
دفتر روزنامه ، دفتر کل ، دفتر دارایی ، دفتر اندیکس ( کپیه )
علاوه بر الزام قانونی ، داشتن دفاتر تجاری برای تنظیم امور تجار و شرکت های تجاری مفید است. مواردی از قبیل تعیین وضع دارایی ها ، نگاهداری حساب سود و زیان و تهیه ترازنامه بر اساس این دفاتر صورت می گیرند.
برای حفظ سندیت و اعتبار دفاتر تجاری، دفاتر روزنامه و کل و دارایی ؛ قبل از اینکه چیزی در آن ها نوشته شود ؛ از طرف نماینده ثبت شماره گذاری شده و امضاء و پلمپ می شوند. ( البته در عمل معمولاَ فقط دفاتر روزنامه و کل پلمپ می شوند ).


تماس با ما:
02188880006
sabtkara@gmail.com
میدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید، پلاک 8، واحد 4
http://kararegister.com


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی