آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

علل شایع ریزش مو در خانم ها

افزودن به علاقه مندی
ریزش موی زیاد و بی‌دلیل می‌تواند واقعاً ترسناک و نگران ‌کننده باشد

اما خوشبختانه معمولاً راهی برای برطرف کردن آن وجود دارد.همه دچارریزش مو می‌شوند. دکتر فراچسکا فاسکوف متخصص پوست و مو می‌گوید، "ریختن پنجاه تا صد تار مو در روز طبیعی است. اما ریزش مو می‌تواند نشانه یک مشکل جسمانی جدی‌تری باشد که نیاز به معاینه پزشک و احتمالاً درمان دارد. در این مقاله به 6 دلیل عمده ریزش مو و راه‌ های کنار آمدن با آن می‌پردازیم.

1. تلوژن افلوویوم (Telogen Effluvium): تلوژن افلوویوم پدیده‌ای است که پس از بارداری، جراحی‌های مهم، کاهش وزن شدید و استرس زیاد اتفاق می‌افتد طوریکه در روز تعداد زیادی از موهایتان معمولاً موقع شامپو کردن موها، درست کردن یا شانه کردن آنها می‌ریزند. ریزش مو می‌تواند یکی از عوارض جانبی مصرف برخی داروها مثل داروهای ضدافسردگی، بتابلاکرها و داروهای ضدالتهابی غیراستیروئیدی باشد. طی تلوژن افلوویوم، موها قبل از اینکه سریع وارد فاز تلوژن شوند، بسیار سریعتر از حد نرمال از فاز رشد وارد فاز استراحت می‌شوند. علائم: زنان مبتلا به تلوژن افلوویوم،6 هفته تا 3 ماه پس از یک اتفاق استرس ‌زا دچار ریزش مو می‌شوند. در این زمان، ممکن است موها دسته‌ دسته بریزند. آزمایشات: هیچ آزمایش خاصی برای تلوژن افلوویم وجود ندارد. چه باید کرد: در برخی موارد، مثل بارداری یا جراحی‌های مهم، باید تا کندتر شدن روند ریزش مو تحمل داشته باشید. استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی کمک کننده است اما مزوتراپی مو درمانی موثر در این موارد است و موجب تسریع روند رویش مو ها می شود.

2. کم‌ کاری تیروئید: میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، که اکثر آن را زنان تشکیل می‌دهند، از بیماری تیروئید رنج می‌برند. علائم: کم‌کاری تیروئید علائم بسیار زیادی در بدن ایجاد می‌کند که از آن قبیل می‌توان به افزایش وزن بی‌دلیل، خستگی، یبوست، افسردگی و مشکل در مرکز کردن اشاره کرد. پرکاری تیروئید نیز می‌تواند موجب کاهش وزن بی‌دلیل، تپش قلب، اضطراب، آسیب‌پذیری، اسهال، رطوبت پوست، شعف عضلانی و بهت‌زده شدن چشم‌ها شود. با بالا رفتن متابولیسم نیز ممکن است ریزش مو اتفاق بیفتد.

آزمایشات: آزمایش خون می‌تواند میزان هورمون های تیروئید را نشان دهد. چه باید کرد: برای برگرداندن هورمون تیروئید در بدنتان به حالت نرمال، پزشکتان داروی هورمون تیروئید برایتان تجویز خواهد کرد. مزوتراپی موها نیز در این مورد بسیار مفید است.
تماس با ما:
تهران-پاسداران-ميدان هروي
۴۱۹۳۶ - ۰۲۱
https://royanmoo.com


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی