آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

طرح توجیهی تولید چوب مصنوعی

افزودن به علاقه مندی
معرفی محصول طرح توجیهی:

گزارش حاضر مطالعات امكان سنجي مقدماتي توليد چوب مصنوعي مي باشد. اين مطالعات در قالب متدولوژي مطالعات امكان سنجي تهيه گرديده است و مطابق متدولوژي فوق ، ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقيق معرفي شده و سپس بررس ي هاي لازم روي با زار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فني در خصوص چگونگي توليد و امكانات سخت و نرم افزاري مورد نياز نيز شناسايي شده و در نهايت ظرفيت هاي اقتصادي و حجم سرمايه گذاري مورد نياز براي اجراي طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمايه گذران و علا قه مندان محترم بتوانند كليه اطلاعات مورد نياز را كسب و در جهت انجام سرمايه گذاري اقتصادي با ديد باز و مسيرشفاف اقدام نمايند . اميد است اين مطالعات كمكي هرچند كوچك در راستاي توسعه صنعتي كشورمان بعمل بياورد. چوب مصنوعي حاصل تلاش جند ين ساله دانشمندان براي ي افتن محصولي جا يگزين چوب در جهت حفظ مح يط ز يست و ج لوگيري از قطع درختان مي بشد . اين محصول با وجود مصنوع بودن رفتاري بسيار شب يه به چوب دارد و جا يگزين اصلي بس ياري از قطعات چوبي در صنعت ساختمان محسوب مي گردد.

در جه ان امروزي بازيافت كالاهاي استفاده شده از اهميت بسيار بالايي برخوردار است كه اين امر به واسطه توج ه روز افزون مسئولين كشورها به حفظ محيط زيست و همچنين بالا رفتن هزينه هاي تأمين مواد اوليه و در نهايت ارزش اقتصادي قابل توجه مواد اوليه ، نشأت گرفته است. چوب مصنوعي يكي از محصولات با ارزش است كه از محل بازيافت مواد پلاستيكي، كاغذ و چوب از زباله ها و ضايعات شهري توليد مي گردد.اين چوب كه به نام هايArtifical Wood و Wood Reflex در جهان مشهور مي باشد از تركيب خرده چوب، كاغذ و پلاستيك هاي ضايعاتي توليد شده و از آن در ساخت مصنوعات مختلف چوبي مانند حفاظ اطراف خيابان ها، خانه ها، تابلوهاي تبليغاتي، ميز و نيمكت پار ك ها، نرده هاي معابر و غيره استفاده مي شود و به نوعي مي توان گفت كه چوب مصنوعي در حال جايگزين شدن براي چوب طبيعي و همچنين بخشي از آهن و فولاد مي باشد.از خصوصيات بارز چوب مصنوعي ، استحكام بيشتر ان از چوب معمولي ، عدم نياز به رنگ آميزي ، عدم تاب برداشتن ، قابليت استفاده در محيط هاي كاملا مرطوب ، شكل پذيري و عدم هجوم حشرات و موريانه ها بوده كه بدين ترتيب عمر اين نوع چوب در مقايسه با چوب طبيعي بالا است . از طرف ديگر هر چند استحكام آن در حد فلزات نيست ولي به علت قيمت بسيار پايين و همچنين وزن سبك، در برخي حوزه هاي مصرف بر فلزات ارجحيت دارد. چوب مصنوعي يك كالاي جديد در كشور است و هنوز مصرف داخلي قابل توجه پيدا نكرده است.

ضرورت و اهميت چوب مصنوعي چوب مصنوعي از دو نگاه داراي اهميت در جوامع بشري مي باشد كه ذيلاً به آنها اشاره شده است.

• كاهش آلودگي زيست محيطي

وجود حجم زياد پلاستيك و كاغذ در زباله هاي شهري و الودگي كه پلاستيك ها به دليل عدم زيست سازگاري آنها در محيط ايجاد مي كنن د، يكي از معضلات اساسي مديران شهرها مي باشد. لذا با اجراي طرح هاي توليد چوب مصنوعي، پلاستيك ها و كاغذهاي ضايعاتي جمع آوري و بازيافت و تبديل به كالاي با ارزش مي گردد.

• محدود بودن منابع درختي در كشور

منابع چوبي و جنگل هاي ايران محدود هستند و لذا با قطع درختا ن و استفاده از چوب آنها، اين نعمت خدادادي بزودي از بين خواهد رفت . ازاينرو لازم است مصرف بي رويه چوب كاهش داده شود كه ايجاد واحد توليد چوب مصنوعي به واسطه بازيافت چوب هاي ضايعاتي، يكي از روش هاي انجام امر فوق تلقي مي شود. چوب مصنوعي يك كالاي جديد در كشور است كه هنوز هيچ واحد فعال توليد داخلي ندارد . ليكن طرح هاي بسيار زيادي در حال ايجاد براي توليد اين كالا هستند كه فهرست آنها در بخش دوم ارائه خواهد شد . بنابراين هنوز بازار اطلاع كافي از آن و در نهايت مصرف ا ين كالاي مهم را آنچنان تجربه نكرده است . البته در بازار وجود مصنوعات ساخته شده از چوب مصنوعي به چشم مي خورد، ليكن اين چوب ها همه از خارج كشور و به همراه ساير چوب هاي وارداتي وارد شده است و به علت نبود شماره تعرفه مستقل، امكان بررسي حجم واردات نيز وجود ندارد . علي ايحال با توجه به سوابق سايركشورهاي ، جهان در استفاده ازچوب مصنوعي و همچنين براساس تحقيقات صورت گرفته پژوهشگاه پليمر ايران 1 مواد مصرف چوب مصنوعي را مي توان به صورت زير پيش بيني كرد:

ساخت نرده هاي معابر

ميز و نيمكت هاي پارك ها

تابلوهاي تبليغاتي در خيابان ها

حفاظ اطراف بزرگ راهها

حفاظ در خانه ها

درب و پنجره در مكان هاي عمومي محيطي (Out door)

تختخواب ها

درب ها

و در نهايت مي توان گفت كه كليه مكان هايي كه چوب كاربرد د ارد در آن محل ، چوب مصنوعي در جايگزيني چوب طبيعي مي تواند كاربرد داشته باشد. چوب مصنوعي يك كالاي عمومي در جهان است كه همانند ساير كالاها توليد و مصرف مي گردد . ليكن در صورتي كه نگاه دقيق به زنجي ره توليد و مصرف اين كالا بشود، نتيجه گيري خواهد شد كه اين كالا از اهميت بسيار بالا در جوامع بشري برخوردار است كه دلايل آن را مي توان اينچنين تشريح كرد:

توليد چوب مصنوعي به سلامت محيط زيست كمك مينمايد :

ماده اوليه توليد چوب مصنوعي، انواع ضايعات و زبال ه هاي چوب، پلاستيك و كاغذ است كه بخش عمده اين مواد از زباله هاي شهري تفكيك و حاصل مي شود. بنابراين با عنايت بر اين مطلب كه پلاستيك ها مواد تجزيه ناپذير در طبيعت هستند لذا بازيافت آنها سبب كاهش اثرات مخرب زيست محيطي آنها خواهد شد.

ايجاد كالايي با ارزش افزوده بالا از ضايعات و زباله هاي بي ارزش :

بازيافت و تبديل زباله به كالاي قابل فروش، يكي ديگر از مزيت هاي اين طرح است كه در سطح ملي مي توان از آن به عنوان يك طرح مفيد ياد كرد.

كاهش ضرورت قطع درختان :

چوب به طور مستقيم از درخت حاصل مي شود. لذا با توسعه جمعيت كشورها ، نياز بازار به چوب بيشتر شده و براي تأمين آن، لازم است درختان بيشتري قطع گردد و اين موضوع با توجه به محدوديت جنگل در كشور، بسيار حائز اهميت است . توليد چوب مصنوعي سبب كاهش نياز بازار به چوب طبيعي شده و در نهايت ضرورت قطع درختان كاهش پيدا مي نمايد.

مناسب برای
اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده
گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون
ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی


این طرح توجیهی شامل موارد زیر است :

معرفی محصول
مشخصات کلی محصول
شماره تعرفه گمرکی
شرایط واردات
استانداردهای ملی وجهانی
قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
موارد مصرف و کاربرد
کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول
اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز
کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
وضعیت عرضه و تقاضا
بررسی ظرفیت بهره برداری و وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه و در دست اجرا و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا کنون
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال
بررسی روند مصرف از آغاز برنامه
بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم و امکان توسعه آن
بررسی نیاز به محصول یا اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم
بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم
در فرآیند تولید محصول
ماشین آلات
بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت
محوطه سازی
ساختمان
ماشین آلات
تاسیسات
وسائط نقلیه
تجهیزات و وسائل اداری و خدماتی
هزینه های متفرقه و پیش بینی نشده
هزینه های قبل از بهره برداری
سرمایه در گردش
برآورد حقوق و دستمزد
برآورد آب, برق, سوخت و ارتباطات
هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک
هزینه های متفرقه و پیش بینی نشده تولید
هزینه های توزیع و فروش
جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید
نتیجه گیری
میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تامین آن
پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
وضعیت تامین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
بررسی و تعیین میزان آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی و چگونگی امکان تامین آنها در منطقه مناسب برای اجرای طرح
وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی شامل حمایت تعرفه گمرکی و حمایتهای مالی
تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحد های جدید
در صورت پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی وضعیت این پروژه ها چگونه خواهد بود
مراجع
پیوست ها ( بخش نامه های مربوط به قوانین واردات و صادرات )

از سایت و طرح های توجیهی ما دیدن نمایید www.behinyab.org


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی