آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه-استانبول-آنتالیا-ازمیر-آنکارا

افزودن به علاقه مندی
سرمایه گذاری در آنتالیا
سرمایه گذاری در آنتالیا فرصتی است که امروزه به دلیل پیشترفت های صنعتی این شهر، فرصتی طلایی به شمار می رود و همچنین امتیاز اقامت در آنتالیا را از این طریق بدست خواهید آورد. اگر می خواهید تجارتی سود مند در این کشور را آغاز کنید، این مطلب نکات اولیه اما مفید را در اختیارتان می گذارد. قبل از هر فکری باید در نظر داشته باشید که مناطق آزاد هر کشور برای سرمایه گذاران خارجی معافیت های مالیاتی را در نظر گرفته و قبل از هرگونه اقدامی بهتر است که با تور چین به این کشور سفر کرده و از نزدیک وضعیت اقتصادی و سیاسی آن را بررسی کنید. در باب همین موضوع همواره تعداد بسیاری از متقاضیان سرمایه گذاری سوالات متداولی را مطرح می کنند که ما در این مطلب به بسیاری از آنها پاسخ می دهیم.


ثبت شرکت در آنتالیا

تاسیس شرکت درآنتالیا در حوزه تجارت چه کارآیی برای شما خواهد داشت؟
در شرایط ویژه امروز، تجار ایرانی با ثبت شرکت در ترکیه قادر خواهند بود تا آن بخش از تجارت خود با دیگر کشورها را که قادر به انجام آن نیستند، از طریق این شرکت ها انجام دهند. با ثبت شرکت شما قادر خواهید بود کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف خریداری نموده و پس از رسیدن محموله به گمرکات ترکیه آن را به ایران ارسال نموده و یا وارد ترکیه نمایید. همچنین اگر قصد صادر کردن کالای خود را به ترکیه دارید تاسیس شرکت به شما این امکان را خواهد داد تا کالایتان را نه بنام فردی دیگر (که نمی دانید چقدر می توانید به وی اطمینان نمایید) بلکه بنام شرکت خودتان ارسال نمایید. از سوی دیگر با ثبت شرکت در ترکیه شما خواهید توانست که در داخل ترکیه فعالیت تجاری اقتصادی و تولیدی (بر حسب موضوع شرکت و مفاد مندرج در اساسنامه) انجام دهید. اصولا اتباع خارجی برای انجام هر گونه فعالیت تجاری در ترکیه (حتی باز کردن یک سوپر مارکت و یا یک رستوران) نیاز به تاسیس یک شرکت دارند.


انواع شرکت در ترکیه:
از آنجا که معمولا 90 درصد شرکت هایی که ایرانیان در ترکیه تاسیس می نمایند شرکت هایی با مسئولیت محدود می باشند لذا در اینجا بدون شرح جزییات ، فقط اشاره ای اجمالی به ویژگی های انواع رایج شرکت ها می نماییم.

شرکت با مسئولیت محدود:
شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه حداقل با دو و حداکثر با 50 شریک قابل ثبت است ( البته طبق قانون جدید شرکت با مسئولیت محدود حتی با یک سهامدار نیز قابل ثبت است ) . حد اقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود 10000 لیره ترک میباشد و هر نوع تغییر و انتقال سهم الشرکه شرکا باید در دفتر خانه رسمی انجام شود. البته لازم به ذکرست که چنانچه متقاضی قصد اخذ اقامت هم داشته باشد سرمایه شرکت میبایست 100000 لیره ترک باشد و بر اساس قانون معادل 25% سرمایه شرکت در حساب شرکت موجود باشد که پس از پایان مراحل ثبت و دریافت روزنامه رسمی قابل برداشت است.

شرکت سهامی (خاص- عام):
تاسیس این نوع شرکت نیازمند حداقل 5 شخص حقیقی و یا حقوقی است. شرکا در قبال دیون و قروض شرکت به اندازه سهم اشان مسئولند. در شرکت ها ی سهامی سرمایه باید به قسمت های مساوی تقسیم شده باشد و هر یک از اجزاء تقسیم را سهم گویند. شرکاء لازم نیست که هر یک فقط یک سهم داشته باشند بلکه هر شریک می تواند به هر مقدار که بخواهد سهم بخرد. بر اساس قانون تجارت ترکیه جلسات مجمع عمومی باید با حضور نمایندگانی از وزارت بازرگانی ترکیه برگزار شود. شرکت های سهامی به دو نوع تقسیم میشود:

• شرکت سهامی خاص: شرکت های هستند که تعداد سهامداران آن زیر 250 نفر میباشند.
• شرکت سهامی عام: شرکت های هستند که تعداد سهامداران آن بیش از 250 نفر میباشند.

شرکت تضامنی:
شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند شخص حقیقی با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود و اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض شرکت کافی نباشد ٬هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض می‌باشند.

شرکت مختلط:
در این نوع شرکت یک یا چند نفر شریک، ضامن تمام دیون و دارای سهم الشرکه می باشند ودیگر شرکا در مقابل دیون شرکت فقط به نسبت سرمایه خود در شرکت مسئولیت دارند. اشخاص حقوقی نمی توانند جزو شرکاء ضامن باشند. مقبولترین و بیشترین انواع شرکت که در ترکیه ترجیح داده میشود به ترتیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص میباشد.

موسسات مالی (صرافی):
تاسیس این گونه موسسات مالی در قالب یک شرکت سهامی ممکن میباشد. لیکن تاسیس این نوع موسسات مستلزم اخذ مجوز از سازمانهای مربوطه است که در صورت مراجعه دوستان متقاضی همکاری لازم به عمل خواهد آمد.
ثبت شرکت و مراحل آن:
تعیین آدرس دفتر شرکت و تنظیم اجاره نامه: ارائه اجاره نامه محل شرکت در اولین مرحله ثبت الزامی است لذا یا شرکا باید در ترکیه قبل از هر اقدامی راساً اقدام به پیدا کردن و اجاره دفتر شرکت نمایند و یا با توافق طرفین، مجری نسبت به اجاره یا خرید محل شرکت اقدام نماید.

• تنظیم اساسنامه و فرم های مخصوص تاسیس شرکت
• مراجعه به اداره دارایی و اخذ شماره مالیاتی شرکا
• تایید اساسنامه در دفتر خانه رسمی
• مراجعه به اتاق بازرگانی برای ثبت شرکت
• چاپ روزنامه رسمی
• تایید نمونه امضا و وکالت نامه در دفترخانه
• تنظیم فرم اداره دارایی و مراجعه و تحویل اسناد مربوطه به اداره مذکور برای بررسی اسناد و بازدید و تایید آدرس دفتر شرکت توسط بازرسان آن اداره
• بازدید و تایید آدرس شرکت توسط بازرسان اداره دارایی
• اخذ شماره مالیاتی شركت پس از بازدید و تایید آدرس
• اخذ كارت بازرگانی
• تصدیق دفاتر حسابداری
• گشایش حساب بانكی شركت
• معرفی حسابدار

اخذ اجازه کار در ترکیه
اخذ اجازه کار از طریق ثبت شرکت:
با ثبت شرکت در ترکیه سهامداران شرکت میتوانند تقاضای اجازه کار و اقامت نمایند. این اجازه کار و دفترچه اقامت هر سال به شرط حائز بودن شروط لازم قابل تمدید است و صاحب آن در صورت دارا بودن شرایط لازم پس از 5 سال میتواند تقاضای تابعیت ترکیه را نماید.
اخذ اجازه کار از طریق استخدام در یک شرکت ترک:
با استخدام در یک شرکت ترک فرد خارجی میتواند اجازه کار یک ساله و به تبع آن دفترچه اقامت دریافت نماید. این شرکت ترک باید شروط لازم برای این استخدام را دارا باشد. شرکت ترک باید در ازای استخدام هر خارجی 5 پرسنل رسمی شهروند ترکیه را در استخدام داشته باشد و سرمایه تادیه شده شرکت حداقل باید 100.000 لیر ترک باشد. در پایان یک سال، این اجازه کار دو سال دیگر نیز تمدید میشود. در پایان سه سال نیز اجازه کار فرد تا سه سال دیگر تمدید خواهد شد. در پایان سال ششم فرد میتواند تقاضای اجازه کار نامحدود نماید. همچنین اتباع خارجی که بیش از 5 سال بطور مستمر و قانونی در ترکیه اقامت داشته اند میتوانند تقاضای اجازه کار نامحدود , تابعیت ترکیه و به تبع آن پاسپورت دوم نمایند.
اجازه کار مستقل:
اتباع خارجی که حداقل 5 سال بطور مستمر و قانونی در ترکیه اقامت داشته اند میتوانند تقاضای اجازه کار مستقل نمایند. در اعطای این نوع از اجازه کار آنچه که در ارزیابی مسئولین امر مهم است، سودمند بودن فعالیت شغلی فرد برای اقتصاد ملی کشور است.


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی