آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

دیوار باربر

افزودن به علاقه مندی
دیوار باربر علاوه بر تحمل وزن خود، وزن سقف ها و طبقات بالا را نیز تحمل می کند و این وزن را به فونداسیون منتقل می کند (در صورتی که دیوارهای غیر باربر نمیتوانند وزن سقف و طبقات بالایی را تحمل نمایند و تنها برای جداسازی فضا از آنها استفاده می شود). این دیوار باربر برای انواع ساختمان ها مانند آپارتمان ها و هتل ها که در آن ها تقسیم مکرر فضا لازم است استفاده می شود. از جمله موادی که اغلب برای ساخت دیوار باربر استفاده می شود می توان به بتن و بلوک و آجر اشاره کرد. در مقابل این، دیوار های معمولی یا دیوارهای غیر باربر هیچ گونه وزن و بار اضافی را نمی توانند بر روی خود تحمل کنند. دیوار های باربر یکی از نخستین اشکال دیوار برای ساخت و ساز ها می باشند که یکی از پرکاربرد ترین و بهترین انواع دیوارها در معماری می باشند.

طاق های نگه دارنده که به دیوار تکیه می کنند در معماری اجازه می دهد تا در فضاهای باز وزن بیشتر بر روی طاق ها اعمال کنند تا فشار تنها بر روی دیوار مرکزی نباشد. برای مثال کلیسای جامع نتردام دارای دیوار باربر و طاق های نگه دارنده می باشد. با شروع دوران آسمان خراش ها و محدودیت های دیوار باربر و استفاده ی بالا از فولاد در ساخت و ساز باعث کاهش استفاده از دیوار های باربر در ساخت و ساز مقیاس های بزرگ شد.

کاربرد دیوار باربر

بسته به نوع ساختمان و اندازه آن دیوار های باربر برای تحمل وزن های مختلف طراحی می شود. قبل از ساخت و ساز در سال های اخیر بررسی می شود چرا که اگر دیوار تحمل بار را نداشته باشد منجر به فروپاشی ساختمان می شود. عملکرد اولیه این دیوار و معماری این است که فضای ساختمان را احاطه کند و یا ان را به بخش های مختلف تقسیم کند و وزن ساختمان را تحمل کند و کاربردی و مفید باشد. امنیت را برای ساختمان چه در سرما، گرما و باران و طوفان فراهم کند.

اجرا و نصب دیوار باربر

آرماتور بندی و قالب بندی پی انجام می گیرد. برای قالب بندی می توان از پارتیشن استفاده نمود. بتن ریزی انجام می شود و محل دیوار ها علامت گذاری می شود سپس نصب دیوار از یکی از گوشه ها شروع می شود. پس از نصب دو دیوار توسط بست هایی به هم وصل می شوند و سپس سایر دیوار ها را انجام می دهیم و دیوارهای مجاور نیز با بست متصل می شوند و سپس تاسیسات در دیوارها تعبیه می شوند. صفحات بر روی دیوار نصب می شود که نه تنها موجب می شود دقت بیشتری در ان باشد و زمان ساخت کوتاه شود بلکه حتی باعث می شود قدرت دیوار بیشتر شود و تحمل بالاتری نسبت به قبل داشته باشد.


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی