آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

دامداری به کمک ربات ها

افزودن به علاقه مندی

امروزه با پیشرفت های فراوانی که در همه زمینه های علم ، شاهد آن بوده ایم ، شنیدن دامدارانی از نوع رباتها ، چندان عجیب به نظر نمی رسد.


ربات ها می توانند در کشاورزی و دامداری کمک های بسیاری را برای تولید کننده انجام داشته باشند و کار را برایش آسان کنند . مثلا دستگاه های خودکار شیر دوش ، ربات های تمیز کننده اصطبل و یا ربا ت هایی که می توانند به طور شبانه روزی و با دقت تمام وضعیت دام ها را زیر نظر داشته باشند . همگی دستگاه هایی هستند که بشر برای آسان تر کردن کارهای خود آنها را ساخته است.
البته استفاده از این ربات ها در حال حاضر تنها در برخی از مناطق پیشرفته دنیا مشاهده می شود اما به تدریج شاهد ورود این تکنولوژی به داخل کشورمان نیز خواهیم بود. با رشد جمعیت تمام جوامع مجبورند ، نیازهای اولیه مردمان خود را بر آورده کنند. یکی از این نیازهای اساسی ، نیاز به خوراک است که انسانها و دیگر موجودات برای زنده ماندن می بایست ، غذا بخورند تا بتوانند انرژی مورد نیاز خود را از آن تامین کنند.
انسان ها از سالها قبل برای تامین خوراک ، مجبور شدند تعدادی از حیوانات را اهلی کنند تا بتوانند از گوشت آنها برای رفع گرسنگی خود استفاده کنند . البته این اهلی کردن سودهای زیادی علاوه بر تامین غذا برای انسان داشت ، مثلا می توانست از پوست حیوان نیز ، لباس تهیه کند و از شیر حیوانی همچون گاو می توانست مواد غذایی مختلفی از جمله پنیر ، ماست ، دوغ و … بسازد.
اما همان طور که واضح است هر چقدر بیشتر مواد غذایی در اختیار دام ها قرار گیرد ، به همان صورت می توان انتظار گوشت بیشتری از آنها داشته باشیم . پس تهیه غذا برای دام ها یکی از مهمترین معضلات پیش روی دام هاست . اگر یک دامدار نتواند میزان غذایی که در اختیار دام های خود برای رشد آنها قرار می دهد را مدیریت کند در اینصورت کار دامداری علاوه بر آنکه سودی برای او به همراه نخواهد داشت ، بلکه او را دچار زیان خواهد کرد.
ولی با بهره گیری از تکنولوژی های روز و استفاده از ربات ها ، می توان غذا دهی به دام ها را تنظیم کرد زیرا ربات ها با توجه به ویژگی های دام ها و همچنین اندازه گیری مقدار شیر آن ها در مدت زمان مشخص ، می توانند مقدار غذایی که آن دام به آن نیاز دارد را در اختیار دام ها قرار دهد و کمک بسیاری را به دامدار می کند و علاوه بر آن ، ربات ها می توانند به طور اتوماتیک مسئولیت دوشیدن شیر را برعهده بگیرند با این کارعلاوه بر آنکه دوشیدن شیر به طور کاملا بهداشتی انجام می شود در کنار آن هم می توان شاهد صرفه جویی در تعداد افراد انجام دهنده این کار بود ، و روی سلامت انسان و دام هم تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت .
تماس با ما:
محدوده ی ونک
88523110 – 88571771
goosfandzende.com



آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی









آگهی های مشابه بازار کار