آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

دارایی و سرمایه ثبت شرکت

افزودن به علاقه مندی
شرکت تجاری عبارت از آنست که به موجب قرارداد دو یا چند نفر هر یک مقداری سرمایه می گذارند و با آن عملیات تجاری انجام می دهند و سود و زیان حاصله را تقسیم می کنند. در اصطلاح حقوقی، سرمایه شرکت مبلغی است

که از محل آورده شرکا تامین و در اساسنامه قید و به مرجع ثبت شرکت ها اعلام می شود بنابراین هرگونه تغییر بعدی نیز در مقدار آن، تابع تشریفات خاص قانونی خواهد بود.
ممکن است آورده هر شریک ، به صورت نقدی یا غیرنقدی باشد. در صورت اخیر، باید ارزش آن تقویم شود.
سرمایه غیرنقدی ممکن است انواع گوناگون داشته باشد، مانند مالکیت یک ساختمان، انتفاع از آن برای مدت معین ، اموال منقول و یا اموال فکری اعم از حق مخترع ، علامت تجاری و یا حق مولف. همینطور است نام دامنه در سایت های اینترنتی. حسن شهرت شخصی، نمی تواند به عنوان سهم الشرکه به حساب آید. در این مورد ممکن است برای سهامدار، سهم ممتاز در نظر گرفته شود یعنی مزایایی بیش از سهام عادی به آن تعلق گیرد.
گفته شده که یک صاحب حرفه نیز می تواند حرفه خود را برای مدت معین به عنوان سهم خود از سرمایه به شرکت بیاورد. در این صورت او باید طی مدت تعهد شده در اختیار شرکت باشد وگرنه با وی همانند شریکی رفتار خواهد شد که تمام یا بخشی از میلغ سهام خود را نپرداخته است.
در هر حال از آن جا که تقویم نادرست آورده های غیرنقدی علاوه بر احتمال زیان شریک مزبور یا سایر شرکا، ممکن است موجب زیان اشخاص ثالثی بشود که با شرکت معامله خواهند کرد، لذا قانونگذار نسبت به صحت ارزیابی آن ها دقت های خاصی معمول نموده و حتی مثلاَ در شرکت های بامسئولیت محدود، برای تمام شرکا در برابر اشخاص ثالث، مسئولیت تضامنی پیش بینی کرده است. ( م 98 ) .
در شرکت های سهامی ممکن است تمام یا بخشی از سرمایه در ابتدا پرداخت شود و سپس مدیریت شرکت به اقتضای شرایط، باقی مانده تعهد شرکا را مطالبه نماید. در این صورت سهامداران مکلف خواهند بود بدهی خود را به شرکت پرداخت نمایند وگرنه علاوه بر جریمه ، ممکن است سهام آنان به دیگران فروخته شده و از شرکت اخراج شوند. ( م 35 )
اما در خصوص دارایی باید گفت گرچه در عرف ممکن است به تمام دارایی شرکت ، سرمایه بگویند ولی در اصطلاح دقیق حقوقی این دو یکی نیستند. دارایی شرکت را در ابتدای تاسیس، همان سرمایه ثبت شده آن تشکیل می دهد ولی در طول زمان ممکن است به سبب فعالیت های شرکت، مبالغی به آن افزوده یا از آن کاسته شود.
دارایی شرکت ممکن است شامل وجوه نقد و مطالبات از اشخاص، اموال منقول و غیرمنقول ، مشهود و نامشهود ( مانند سرقفلی و حقوق مالکیت های فکری ) باشد.

آدرس: تهران، خیابان جردن، خیابان دستگردی (ظفر) ، پلاک 277، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
سایت: sabticall.com
تلفن: 9669-021
ایمیل: info@sabticall.com


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی