آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

ثبت شرکت کسبه ی جزء

افزودن به علاقه مندی
ماده 6 قانون تجارت می گوید ” هر تاجری به استثنای کسبه جزء مکلف است دفاتر ذیل یا دفاتر دیگری را که وزارت عدلیه به موجب نظامنامه قائم مقام این دفاتر قرار می دهد داشته باشد، که منظور از کسبه جزء مندرج در ماده مزبور و آیین نامه مصوب سال 1311 و 1315 که مربوط به کسبه جزء می باشد اشخاص ذیل می باشند .
1- کسانی که فروش سالیانه آن ها از (000/120 ریال ) تجاوز نکند.
2- شوفر، گاریچی و مکاری ( کرایه دهنده چهارپایان مانند اسب و شتر و غیره )
3- سایر متصدیان حمل و تقل به شرطی که عایدی غیرخالص سالیانه آن ها از (000/120 ریال) تجاوز نکند و در طبقه مذکور در بند 3 هم نباشد.
که با اندکی تامل و دقت ملاحظه می گردد، مبالغ مندرج در موارد مذکور و مشاغلی که نام برده شده است در حال حاضر توجیه عملی ندارد. با این توضیح که مثلاَ کسانی که یک سال به خرید و فروش اجناس و اشیاء و یا انجام خدمات اشتغال داشته باشند اما عایدی سالانه آن ها از مبالغ مذکور بیشتر نباشد کسبه جزء محسوب می شوند. چرا که چنین درآمدهایی در طول یک سال برای فردی به نام کسبه جزء در حال حاضر و وضعیت زندگی امروزی نه تنها معقول و منطقی و متناسب نمی باشد بلکه حالتی شبیه طنز و مزاح می باشد. به این جهت تغییراتی در نظامنامه مزبور طی ماده واحده ای به این شرح داده شده است .
ماده واحده : افراد حقیقی زیر که از مصادیق اشخاص مذکور در ماده 96 قانون مالیات های مستقیم نباشند با دارا بودن شرایط ذیل کسبه جزء محسوب می شوند.
1- کسبه ، پیشه وران ، تولید کنندگان و نظایر آن ها که میزان فروش سالانه آنان از مبلغ یکصد میلیون ریال تجاوز نکند.
2- ارائه کنندگان خدمات در هر زمینه ای که مبلغ دریافتی آن ها در قبال خدمات ارائه شده در سال از مبلغ پنجاه میلیون ریال تجاوز نکند.
که منظور از اشخاص مندرج در ماده 96 قانون مالیات های مستقیم که مکلف به نگهداری دفاتر قانونی می باشند و درآمد آنان از روی دفاتر قانون تشخیص داده می شوند اشخاص حقیقی ذیل می باشند .
1- دارندگان کارت بازرگانی و کلیه وارد کنندگان و صادر کنندگان
2- صاحبان کارخانه ها و کارگاه ها و واحدهای تولیدی که برای آن ها پروانه تاسیس و یا بهره برداری از وزارت خانه ذیربط صادر شده یا بشود.
3- صاحبان موسسات ساختمانی و تاسیسات فنی و صنعتی و دفاتر فنی و مهندسی مشاور و موسسات نقشه برداری و نظارت.
4- صاحبان موسسات مشاوره ای
5- صاحبان هتل ها
6- صاحبان بیمارستان ها ، زایشگاه ها ، آسایشگاه ها ، تیمارستان و درمانگاه ها

آدرس: تهران، خیابان جردن، خیابان دستگردی (ظفر) ، پلاک 277، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه 5، واحد 10
سایت: sabticall.com
تلفن: 9669-021
ایمیل: info@sabticall.com


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی