آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

تاثیر تصاویر و نوشتار روی تابلو ها

افزودن به علاقه مندی
اگر در سطح شهر دقیق تر به تابلو ها نگاه بیندازیم ، متوجه می شویم اکثر تابلوها مشغول به معرفی محصول و یا خدمتی در جامعه هستند .
ازیاد و عدم هماهنگی آنها و داشتن طرح ها و رنگ های مختلف و همچنین نصب نا هماهنگ شان در کنار هم ، می تواند موجب نازیبایی در سطح شهر شود .یکی از تاثیرگذارترین عوامل فروش ، تابلوها هستند که علاوه بر تاثیرشان در فروش روی معرفی کالا و یا محصول به مردم نیز موثر هستند ، اما کدامیک از این تابلوها می توانند به ذهن و یاد مخاطبان خود باقی بمانند ؟
یکی از مشکلات و ضعف هایی که امروزه با آن ها در تابلو سازی مواجه هستیم ، بحث انتخاب نادرست تصاویر برای تابلوها ، توسط خود صاحب فروشگاه و یا توسط طراح بی تجربه هستیم . امروزه شاهد هستیم که افراد به جای آنکه برای انتخاب درست تصویر تابلو ، از یک طراح حرفه ای ( گروه تابلو سازی نامی ) کمک بگیرند ، همان تصویرهای بی ارتباط به حرفه خود و یا تکراری را انتخاب می کنند که این کار علاوه بر آنکه نمی تواند مشتریان را به سمت تابلوی شما جذب کند ، باعث خستگی چشم مخاطب نیز می شود.
گاهی در استفاده از علایم نوشتاری هم بدون تفکر و یا فقط با تقلید از خطوط ناخوانا و یا حتی رنگارنگ که هیچ فکر و برنامه قبلی برای آن نشده است استفاده می کنند که این کار نمی تواند نتایج مثبتی را به ارمغان آورد.
یا گاهی بعضی از طراحان ناآگاه تصور می کنند که اگر اطلاعات زیادی را روی تابلوها نمایش دهند برای بیننده بسیار خوب و مفید خواهد بود اما در عمل خلاف این امر ثابت شده است زیرا نمایش اطلاعات زیاد و بدون دسته بندی و عدم اولویت بندی آنها برای نمایش ، می تواند چشم مخاطب را بسیار خسته کند به طوریکه او ، حتی لحظه ای نیز برای تماشا روی تابلو درنگ نکند.
و یا عده ای تصور می کنند که هر چه اندازه تابلوی مغازه شان بزرگتر باشد می توانند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند .اما آنها ارتفاع و ابعاد مغازه خود را در نظر نگرفته اند و تنها سایز تابلوی خود را بزرگترمی کنند که این کار ، باعث عدم هماهنگی سایز تابلو و ابعاد مغازه می شود و تصویر و صحنه ناخوشایندی را پدید می آورد.
اهمیت گرافیک و طراحی به زمان های دور باز می گردد ، زمانی که انسان های نخستین حرف زدن بلد نبودند نیز ، برای انتقال مفاهیم و یا ارائه پیام های خود ، تصاویر شی مورد مورد نظر خود را ترسیم می کردند . به طوریکه روی دیوارغارها تصاویر زیادی از سبک زندگی انسان های اولیه ، مراسم و آداب مخصوص و خاصشان و همچنین شکار حیوانات توسط آنها به جای مانده است .
علاوه بر دیوار غارها روی ظروف سفالی کشف شده از هزاران سال قبل نیز، همان آثار گرافیکی با شکل های مشابه به چشم می خورد .
انجام طراحی و امور گرافیکی پس از گذشت سال ها توانست جای خود را در همه حیطه های زندگی انسان ها ، باز کند و علاوه بر جنبه زیبایی و سرگمی و خلاقیتش به عنوان یک نشانه ، نقشه ، علامت و ... شناخته شود .
بشر بعد از کشف خط و درک علم و دانش فهمید که بهتر است علم را ثبت کند ، اولین این آثار و طرح های گرافیکی را می توان در کتاب های علوم دینی که از گذشته وجود داشته است، مشاهده کرد.امروزه استفاده از تصاویرو گرافیک کاربرد های بسیار اساسی دارد به طوریکه در جای جای زندگی مدرن بشری ، شاهد این تبلیغات هستیم . مثلا در روی تابلوها را در نظر بگیرید . مثلا اگر دور یک شکل و یا نماد ، دایره ای با خط مورب قرمز رنگ ببینیم به معنای ممنوعیت آن است .
• علامت های بازرگانی :
علامت هایی که برای یک تجارت ، طرح ، برند و ... استفاده می شوند همگی ، مشخصه ای برای معرفی کالا و یا ارائه خدمت هستند که بهتر است منحصر به فرد باشند به طوریکه آن را از دیگر خدمات و یا جنس های مشابه قابل شناسایی کند و هرچقدر نام یک برند به شکل و آرم آن شبیه تر باشد به همان نسبت امتیاز و ارزش آن بالاتر خواهد رفت .
گاهی ارزش و نشان برخی از برند ها آنقدر بالا و شناخته شده است که مشتریان فقط با اطمینان به نام آن برند ، به خرید آن ( بدون تحقیق ) روی می آورند و حتی حاضرند بالاترین مبلغ را برای داشتن آن بپردازند .
• در زیر به دسته بندی برخی ازعلایم و نشانه ها می پردازیم :
1. علامت های که با بازی با حروف آن شرکت ، شکل گرفته اند .
2. علامت هایی که تصویری از نام آن برند هستند و نام برند را با شکل و نقاشی نمایش می دهند .
3. علامت هایی که به صورت ترکیبی از نام و تصویر، برند را معرفی می کنند.
برای داشتن تابلویی خاص و منحصر به فرد و مرتبط و هماهنگ با کار و خدمت خود می توانید با مشاورین حرفه ای و با تجربه گروه تابلوسازی نامی تماس حاصل فرمایید .
تماس با ما:
خیابان ملاصدرا شیراز شمالی بن بست کاج پلاک 10
021-88064416 || 021-88064417

tablonami.com


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی