آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

آموزش تنبک

افزودن به علاقه مندی
سازی است کوبه ای که برای نواختن آن از تمامی انگشتان دو دست استفاده می شود و از اینرو در میان سازهای کوبه ای منحصر به فرد است. تنبک شبیه جامی است از جنس چوب که به صورت یک تکه ساخته می شود.این ساز به دو بخش تنه و نفیر تقسیم می شود که بر روی دهانه تنه که بزرگتر است پوست کشیده میشود و دهانه نفیر که کوچکتر است باز است.

بدنه تنبک را در گذشته از جنس چوب، سفال و گاهی هم فلز می‌ساختند، اما امروزه فقط از جنس چوب ساخته می شود. این ساز در انواع تنبک زورخانه، تنبک تکنوازی و تنبک ارکستر ساخته می شود.
با تلاش های استاد حسین تهرانی تنبک بعنوان سازی مستقل و تکنواز در موسیقی ایران شناخته شد. از نوازندگان معروف این ساز می توان از ناصر فرهنگ‌فر، امیر ناصر افتتاح، محمد اسماعیلی، پژمان حدادی و بهمن رجبی نام برد.
مطلبی کوتاه راجع به سازتنبک و به ویژه هنرمند محترم امیر بیداریان اختصاص داده می شود
مقدمه گفتار را اینطور آغاز می کنم که ساز ضربیتنبک یک ساز کاملا تخصصی و کامل از لحاظ ضربی و تکنیکی می باشد.این ساز علیرغم سادگیظاهری و ساده بودن فیزیک سازی، به اندازه ای ظریف و پر محتوا است که دیگر سازهای ضربی هرگزقدرت مانوری چون تنبک نخواهند داشت و با افتخار تمام می توان گفت این ساز برترین سازضربی و مادر سازهای ضربی می باشد و باز تاکید بر این کلمه دارم که مادر سازهای کوبهای و ضربی می باشد. بطوریکه نوازنده تنبک توانایی نواختن سازهایی چوندایره، دف، تومبا، طبلا، دهل و حتی درام میباشد؛ البته که با کمی فراگیری در نوعنوازندگی هر ساز.از نظر صدادهی و شیرین نوازی و ریزهکاریهای ضربی، تنبک حرف اول را می زند و قابل گفتن هست که این ساز تکنیکهای زیادی درنواختن دارد و به تمرینات شایانی در نوازندگی نیاز دارد و با کمی دقت می بینیم که نواختن این ساز با تمامی انگشتان و با حالات مختلف دست و تکنیکهای مختلف عضلاتدست همراه است که موجب صدادهی های مختلف و ظرافتهای مختلف در حین ادای ریتممی شود.


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی