آگهی رایگان نیازمندی درج آگهی رایگان درج آگهی تبلیغات اینترنتی آگهی

آثار تخلف از مقررات دفاتر تجاری چیست ؟

افزودن به علاقه مندی
هر گاه تاجری از تهیه دفاتر چهارگانه خودداری کند و یا این که به مهر و پلمپ اداره کل ثبت نرساند و یا از ثبت معاملات خود در دفاتر خودداری نماید آثار ذیل را خواهد داشت :
1- هر گاه از تهیه دفتر و یا به ثبت رسانیدن آن خودداری شود متخلف به تادیه دویست تا ده هزار ریال جریمه نقدی محکوم خواهد شد. این مجازات را محکمه حقوق راساَ و بدون تقاضای دادستان می تواند حکم بدهد و اجرای آن مانع اجرای مقررات راجع به تاجر ورشکسته که دفتر مرتب ندارد نخواهد بود . ( ماده 15)
2- مطالب مندرجه در دفاتری که به ثبت نرسیده در صورتی که علیه تاجر صاحب دفتر استفاده شود سند خواهد بود ولی به هیچ وجه به نفع او سندیت نخواهد داشت.
3- در صورتی که تاجر ورشکست شود، نداشتن و یا به ثبت نرساندن دفاتر اماره مهمی برای این خواهد بود که تاجر مزبور ورشکسته به تقصیر است.
4- هر گاه تحریر دفاتر ثبت شده مغشوش باشد مثلاَ بین سطور چیزی اضافه شده و یا در حاشیه، ارقام و معاملاتی نوشته شده باشد و یا در جمع و تفریق به نحوی عمل شده باشد که تصور سوء استفاده شود تمام مطالب مندرجه در دفتر فقط علیه صاحب آن معتبر خواهد بود.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
همواره آماده پاسخگویی به سوالات ثبتی شما عزیزان هستیم.

تماس با ما :
تهران – ملاصدرا – بعد از پل کردستان – شماره 63 – ساختمان اختصاصی نیک
تلفن : 88888822
https://nikregister.com


آموزش تم فارست Themeforest و Envato

این آموزش یکی از جامع ترین دوره های عملی ورود به بازار جهانی Envato میباشد که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان و گرافیست ها و غیره از بخش تم فارست (Themeforest) این وب سایت کسب درآمد می نمایند.

مشاهده کامل دوره آموزشی









آگهی های مشابه ثبت و رتبه بندی شرکتها